Известие

Collapse
No announcement yet.

Светна ми чека и започнаха ядовете

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Светна ми чека и започнаха ядовете

    Здравейте! Нов съм във форума и се надявам, че пускам темата в правелния раздел. Имам 147ма 1.9JTD 115коня. Преди няколко седмица докато карах колата ми светна чека(оранжевата лампа с двигател) и колата умря – натискам газта и колата продължава да се движи и не иска да ускорява. На следващия ден колата си вървеше все едно нищо не се е случило, но пак ми бе направила така още два пъти. Ходих на диагностика и беше записала грешка за ЕГРа. Момчето ми изчисти грешката и провери как ми надува турбуната, стойности на дюзите, температурни датчици и какво ли още не и всичко било в норми. Почисти ми ЕГРа беше много мръсен и колата се оправи, започна да върви даже още повече. НО уви след седмица колата пак започна да прави същите чакмаци. Ходих пак на диагностика и пак бе записала грешка за ЕГРа и момчето предложи да го изключи софтуерно и нямало да имам повече проблеми. Изключих ме го, всичко бе наред няколко дена и колата отново се скапа. Ходих на диагностика отново, но при различен човек и нямаше записани грешки. Колата пак не иска да ускорява. От какво може да се получава това? Някой имал ли е този проблем?

  • #2
    Първоначално публикувано от 147manqk Покажи съобщение
    Здравейте! Нов съм във форума и се надявам, че пускам темата в правелния раздел. Имам 147ма 1.9JTD 115коня. Преди няколко седмица докато карах колата ми светна чека(оранжевата лампа с двигател) и колата умря – натискам газта и колата продължава да се движи и не иска да ускорява. На следващия ден колата си вървеше все едно нищо не се е случило, но пак ми бе направила така още два пъти. Ходих на диагностика и беше записала грешка за ЕГРа. Момчето ми изчисти грешката и провери как ми надува турбуната, стойности на дюзите, температурни датчици и какво ли още не и всичко било в норми. Почисти ми ЕГРа беше много мръсен и колата се оправи, започна да върви даже още повече. НО уви след седмица колата пак започна да прави същите чакмаци. Ходих пак на диагностика и пак бе записала грешка за ЕГРа и момчето предложи да го изключи софтуерно и нямало да имам повече проблеми. Изключих ме го, всичко бе наред няколко дена и колата отново се скапа. Ходих на диагностика отново, но при различен човек и нямаше записани грешки. Колата пак не иска да ускорява. От какво може да се получава това? Някой имал ли е този проблем?
    Дебитомера как е ?
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
    sigpic

    Comment


    • #3
      И той беше добре, ама ако е той не би ли трябвало да запише грешка?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от 147manqk Покажи съобщение
        И той беше добре, ама ако е той не би ли трябвало да запише грешка?
        Не винаги записва грешка !
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
        Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
        sigpic

        Comment


        • #5
          Изключването на ЕГР-а само софтуерно не е никакво решение. Ако се прави подобно нещо се премахва и хардуерно от колата. Много е вероятно този,който ти е правил първият път колата да е изтрил всичко свързано с ЕГР-а и затова да няма записана грешка сега. Аз залагам,че проблема е в ЕГР-а,който е останал отворен.
          Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
          Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
          Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

          Comment


          • #6
            Ако е дебитомера, колата няма ли да пуши черно? Дали може да се замери по някакъв начин без да се закачи на диагностика? Става ли да запуша ЕГРа и по този начин на 100% да го игнорирам и да го отстраня като потенциален проблем?

            Comment


            • #7
              Запушването става с две пластини от 3 мм ламарина, едната се монтира на изпускателния колектор, а другата на входа на ЕГР-а, където влиза гофрираната тръба от топлообменника. А ако е чипната колата и клапанът само е елиминиран софтуерно, но не и затапен като изфорсираш мотора налягането във всмукателния колектор е толкова голямо, че отваря клапана и може да ти гръмне скобата на гофрираната тръба на входа на ЕГР-а. Това е така, защото върху клапанът въздействат две налягания - налягането, упражнено от сгъстения въздух във всмукателния колектор и налягането на изгорелите газове на входа, което е в пъти по-малко. И по-голямото налягане взима превес... и така след като ми чипнаха колата (със софтуерно елиминиране на ЕГР-а) и не бях затапил клапана стана мазало, до 0:00 часа вкъщи бях шлосер и пилих ламарина за затапването, а клапана беше затапен около 1:00 часа.
              Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
              Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
              Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
              Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

              Comment


              • #8
                Поради проблеми с ЕГР Алфа Ромео са направили една специална пластина, която се слага на IИЗХОДА на ЕГР-а. Тя е с един парт номер за 8 и друг за 16 вентиловите. Това даже е описано в старите версии на АУТОДАТА
                Last edited by Alex_26; d.m.y г., 05:27. Основание: грешка

                Comment


                • #9
                  Колата няма чип. Утре ще запуша ЕГРа пък да видим какво ще се получи.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от 147manqk Покажи съобщение
                    Колата няма чип. Утре ще запуша ЕГРа пък да видим какво ще се получи.
                    !!!
                    Last edited by eproHD; d.m.y г., 11:26.
                    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
                    Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Запуших ЕГРа, не усещам да има някаква разлика. Дебитомера има ли начин да го замеря без диагностика и може ли да се почиства? Може ли да се отремонтира?

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от 147manqk Покажи съобщение
                        Запуших ЕГРа, не усещам да има някаква разлика. Дебитомера има ли начин да го замеря без диагностика и може ли да се почиства? Може ли да се отремонтира?
                        Разлика няма да усетиш, защото не си с ремап на мотора.
                        Hennessey Venom GT, 2009 - ex, тоталка,
                        Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2011 - ex, за скрап,
                        Pagani Huayra 2014 - ex, за части,
                        Alfa Romeo 156 1.9JTD, 150 коня.

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от firedragon Покажи съобщение
                          Изключването на ЕГР-а само софтуерно не е никакво решение. Ако се прави подобно нещо се премахва и хардуерно от колата. Много е вероятно този,който ти е правил първият път колата да е изтрил всичко свързано с ЕГР-а и затова да няма записана грешка сега. Аз залагам,че проблема е в ЕГР-а,който е останал отворен.
                          Колега има ли го момента ЕГР-а да е затапен но софтуерно да не е изключен.И понякога,не винаги при форсиране на колата да светва чека и да не иска да ускорява.При пускане на газта и после пак подаване да тръгне да набира.Казвам пак не винаги го прави.

                          Comment


                          • #14
                            Ако е затапен и не е спрян софтуерно просто ще записва грешка в ЕКУ-то,но само това,колата не влиза в авариен режим. Проблема по-скоро е някъде другаде. Диагностиката дава отговори в 90% от случаите.
                            Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
                            Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
                            Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

                            Comment


                            • #15
                              Значи следва диагностика да видя къде е записало грешка след светването на чека

                              Comment

                              Working...
                              X